Aankomst in Hanoi

7 maart 2017 - Hanoi, Vietnam

Na een goede vlucht via Bangkok zijn we halverwege de middag in de hoofdstad van Vietnam, Hanoi. Vanuit de lucht krijgen we al een indruk van wat ons de komende weken te wachten staan. Groene sawa's, waar mensen met ronde rieten hoedjes en met behulp van karbouwen bezig zijn met het verbouwen van rijst. Kleine dorpen vol bedrijvigheid in een groen landschap.

Het contrast met Hanoi is groot. De luchthaven is verrassend modern en via een brede  snelweg bereiken we de miljoenenstad (8 miljoen inwoners). De hektiek is groot, vooral in het oude centrum (Chinatown) waar we de komende dagen onze basis hebben. De fietsen hebben plaats gemaakt voor een waterval aan motoren. De stoep is een grote parkeerplaats en onbegaanbaar voor voetgangers. Op straat raast alles luid toeterend links en rechts voorbij. Velen hebben een mondkapje tegen de stank.

Toch heeft Hanoi meteen ons hart gestolen. De bedrijvigheid, kleurrijke stalletjes, eettentjes op straat, becaks, vriendelijk lachende mensen en eeuwenoude gebouwen voelen als een warme deken.  Dit is Indonesië en China in het kwadraat!

De temperatuur is heerlijk. 22C en droog. Het lijkt wat mistig, maar dat kan ook de smog zijn.

We hebben in het vliegtuig niet geslapen en door het tijdverschil, het is 6 uur later, zijn we een nachtje kwijt. In het hotel ff twee uurtjes bijgeslapen en hierna Chinatown in. 's Avonds is het één groot openlucht restaurant. We gaan op safe en eten in een door TripAdvisor aanbevolen restaurant. Heerlijk gegeten.

Morgen gaan we met een gids Hanoi verder verkennen. We hebben er zin in!

1. Henri, Anne marie, Thomas en Rosalie:
    7 maart 2017
    Via mama hoorde ik al dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van jullie mooie reis!
    Dikke kus
  2. Elsemieke:
    Leuk te horen!
    Liefs en groetjes! Xxx
  3. Janneke:
    7 maart 2017
    Zo leuk om jullie reis te volgen! Fijne dag! Liefs van ons uit een besneeuwd Oostenrijk!
  4. Herman en Lucie Breur:
    7 maart 2017
    Dat klinkt goed zeg! Veel plezier verder!
  5. Margreeth en Frank:
    7 maart 2017
    Leuk om jullie zo te volgen en nog veel reisplezier.
  6. Erik en Denise:
    7 maart 2017
    Joepie, goede (slapeloze) reis gehad en veilig geland ! Gelukkig ! Zo te lezen nu al helemaal verliefd op Hanoi. Jullie zullen bedolven worden onder de indrukken en, niet te vergeten, genieten van allerlei geuren van het heerlijke eten !
    Veel plezier verder en tot het volgende verslag.

Liefs, xxx
  7. Hans en Amanda:
    7 maart 2017
    Lekker genieten van deze fantastische reis. Wij zijn benieuwd naar de verhalen en foto's.
    Groetjes uit Deil
  8. Lucy van den Berg:
    7 maart 2017
    Goed om jullie belevenissen te volgen en te lezen dat jullie voorzichtig zijn met wáár je eet. Dat kan een hoop narigheid voorkomen. Liefs van Lucy.
  9. Elsemieke:
    7 maart 2017
    Leuke foto's ook! Niet teveel kopen hè Ien? :)
  10. Edith van Broekhoven:
    8 maart 2017
    Een mooie foto van alles weet je niet wat je moet kopen
  11. Ron:
    8 maart 2017
    Geniet ervan, Hanoi is een schitterende stad. Hectisch, maar ook dynamisch. Veel plebeian.
  12. Stella en Maarten:
    8 maart 2017
    Supermooie reis zo te lezen!
    Heel veel plezier en genieten maar
  13. Teuntje:
    9 maart 2017
    Wat een mooie, kleurrijke foto's en een karakteristieke vietnamese kunstenaar!!!
    Is hetgeen jullie eten goed en lekker?
  14. Nine de Harder:
    9 maart 2017
    Ha globetrotters,

Heerlijk te lezen,22 graden droog en een indrukwekkende omgeving.

xxxx Nine